DLA NAUCZYCIELI :
Beadle P. Jak uczyć? Poznań 2010.
Wszystko, co musisz wiedzieć, by zostać super nauczycielem.
Hurst B., Reding G. Profesjonalizm w uczeniu. Jak osiągnąć sukces. Warszawa 2011.
To zbiór praktycznych i mądrych zasad prowadzących do osiągnięcia stanu profesjonalizmu nauczycielskiego.
Nakamura R. Zdrowe kierowanie klasą. Motywacja, komunikacja, dyscyplina. Warszawa 2011
Książka w inspirujący sposób pokazuje: strategie, ćwiczenia typu „chwila na refleksję”, ćwiczenia na obserwację i przeprowadzenie wywiadów typu „kącik nauczyciela”, ćwiczenia dyskusje.
Stróżyński K. Praktyka ewaluacji w szkole. Warszawa 2011.
Niniejsza książka to kontynuacja pozycji Prowadzenie ewaluacji
w ramach nadzoru pedagogicznego. Poradnik dyrektora szkoły. Zawiera praktyczne wskazówki i narzędzia ułatwiające prowadzenie ewaluacji zwłaszcza efektów kształcenia w szkole.
Zakrzewska B. Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń. Warszawa 2005.
Autorka poleca różne formy treningowe czytania na czas , proponuje formy nieliterowe, które można wykorzystać nie tylko do korygowania błędów, ale także do zapobiegania im.